WATCHING MAGAZINE Nummer 1 // 2024
Nummer 2 verschijnt in juni 2024

Horloge nieuws

Citizen: Better Starts Now

Better Starts Now. Niet zomaar een nieuwe slogan van Citizen, maar ook de allereerste slogan in de 84 jaar die het merk bestaat.

In 1930 zag het horlogemerk Citizen het levenslicht. De merknaam verwijst naar een nieuwe generatie in Japan, een generatie die volgens het horlogemerk dingen beter wilde doen. 84 jaar zijn inmiddels verstreken, maar Citizen ziet de wereld nog steeds als een ‘werk in uitvoering’, een plek die op elk moment verbeterd kan worden. Wie je ook bent of wat je ook doet, het is altijd mogelijk om iets beter te doen en nu is het moment om daarmee te beginnen. Met deze gedachte in het hoofd presenteert Citizen nu het allereerste wereldwijde ‘brand statement’ in zijn historie: Better Starts Now.

Citizen staat zelf natuurlijk ook achter dit ideaal en om het over de hele wereld te communiceren heeft het de website betterstartsnow.com opgezet. Hier is een filmpje te zien waarin duidelijk wordt hoe Citizen er altijd naar gestreefd heeft zijn horloges steeds verder te verbeteren. De slogan en de achterliggende filosofie zullen voortaan wereldwijd terugkomen in alle uitingen van het merk en tijdens evenementen waarvan het merk sponsor is.