WATCHING MAGAZINE Nummer 1 // 2024
Nummer 2 verschijnt in juni 2024

Horloge nieuws

Image

Oris laat snor staan voor de Movember Foundation

Oris ondersteunt de Movember Foundation. Het horlogemerk is een officiële Movember Partner geworden van de stichting die tot doel heeft gezondheidsproblemen bij mannen aan te pakken. Een Special Edition versie van de iconische Divers Sixty-Five verwijst naar de actie en zorgt voor financiële ondersteuning.

De Movember Foundation werd opgericht in 2003 en pakt een aantal van de grootste gezondheidsproblemen voor mannen aan, zoals prostaatkanker, teelbalkanker en mentale gezondheidsproblemen. De missie is om mannen te helpen gelukkiger, gezonder en langer te leven en niet te jong te sterven. Elk jaar wordt de maand november gebruikt om mannen aan te moedigen hun snor te laten staan om geld in te zamelen ter ondersteuning van de 1.200 gezondheidsprojecten die de stichting organiseert. Dit evenement geniet wereldwijd support van talloze beroemdheden uit de wereld van de sport, entertainment en mode.

De steun voor de Movember Foundation is onderdeel van de visie van Oris om positieve verandering (Change for the Better) te brengen. Bij deze gelegenheid lanceert het een Special Edition horloge dat is gemaakt in samenwerking met de internationale stichting voor de gezondheid van mannen. Het horloge is gebaseerd op Oris’ succesvolle Divers Sixty-Five, een erfstuk dat geïnspireerd werd door een Oris duikershorloge uit 1965. Oris doet op basis van de verkoop van het horloge een donatie aan de stichting.

De Movember Edition toont verschillende verwijzingen naar de Foundation. De opgelegde uuraanduidingen en de wijzers van het horloge zijn roségoud verguld. Dit legt de link naar het kleurenpalet van de Movember Foundation en zorgt tegelijkertijd voor een unieke look binnen de stijlvolle Divers Sixty-Five collectie. Het Oris logo uit de jaren ‘60 is gegraveerd op de kastbodem, met er boven de woorden ‘Oris Movember Edition’ en het Movember Moustache logo. Ditzelfde logo is op 12 en 6 uur aangebracht in de bruin lederen band. Het horloge wordt gepresenteerd in een speciale box met een driekleurige stoffen band in bordeauxrood, beige en donkerbruin. (€ 1.950,-)

Gedurende de maand Movember organiseert Oris een serie Fundraising Events in verschillende Europese steden, met bijvoorbeeld Shave-downs, Poetry Slams, Movember Walks en de veiling van een Oris Movember Edition. Meer informatie volgt via de Oris social media kanalen en de hashtags #ORISMOVEMBER en #ORISCHANGEFORTHEBETTER.

“Wij volgen de Movember activiteiten nu al een aantal jaren en zijn zeer onder de indruk van alles wat er bereikt is om gezondheidsproblemen voor mannen overal ter wereld hoger op de agenda te krijgen”, aldus Oris Chairman Ulrich W. Herzog. “Het is een groot voorrecht met hen te mogen samenwerken als onderdeel van onze Change for the Better campagne en om de Oris Movember Edition te presenteren. Wij hopen door de verkoop van het horloge een belangrijke bijdrage te kunnen leveren ter ondersteuning van hun activiteiten.”

Owen Sharp, CEO van de Movember Foundation, is blij met Oris als partner. “Dit is voor ons een geweldig partnership en wij zijn Oris buitengewoon dankbaar voor alle support van de Movember campagne van dit jaar. De Movember Edition is een prachtig stukje design en wij zijn trots op de iconische Movember Moustache op het horloge. Deze samenwerking zal ons helpen onze steun aan essentieel onderzoek en programma’s voor de verbetering van de gezondheid van mannen overal ter wereld voort te zetten.”